9. februar 2007

varmt, varmt og atter varmt!

Har ikke blitt noe saerlig oppdateringer den siste uka, men her kommer det litt iallefall! Naa har vi kommet oss et stykke soerover i Chile. Vi reiste fra Arica soendag morgen med destinasjon Iquique, en annen kystby litt lengre soer. Tja.. hva skal vi si i om Iquique..? Ikke den mest livlige og spennende byen man kommer borti! Da vi kom dit paa soendag ettermiddag tok vi oss en kikkerunde i byen, men det viste seg at det ikke var spesielt mange andre som var ute i samme aerend.. Saa og si alle butikker og restauranter var stengte og gatene var omtrent folketomme.. Saa den kveden maatte vi faktisk lete en stund foer vi fant et sted aa spise! Dagen etter var det mer liv i gatene, men vi fant vel ut at dette ikke var byen vi ville tilbringe altfor mange dager i. Saa det ble en dag hvor vi slappet av paa stranden (og ble enda litt mer solbrent- til tross for at vi fortsatt bruker solfaktor 30..), og en dag hvor vi dro paa en heldagsekskursjon der vi besoekte de to forlatte nitratbyene Santa Laura og Humberstone, besoekte et et par landsbyer som ligger i oaser i den ellers ekstremt toerre orkenen, inkludert et par besok i kirker. Sistenvnte kunne fint vaert droppet (spesielt siden vi hadde vaert paa tur i ca 10 timer da!), men generelt var det faktisk en veldig interessant ekskursjon med en engasjert guide!

Onsdag morgen reiste vi videre soerover til Antofogasta, egentlig bare som et mellomstopp til vi skulle videre innover i landet til mer oerken og San Pedro de Aacama. Kom til San Pedro i gaar- et veeldig turistpreget sted. Men naa har vi fikset oss et enda et par ekskursjoer til Valle de la Luna (maanedalen) litt senere i dag og saltoerkenen i morgen. Det blir bra!!

Hm.. Blir forresten spennede aa se hvodan vi ser ut etter at vi har vaert her.. Stoor fare for aa bli enda mer solbrent! Vi faar se om solfaktor 45 gjoer susen! ;)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Bruk solfaktor og kos dere i sola. Her er det kaldt og sne. Men heldigvis masse sport på TV. Deilig med helg. Skulle hjelpe J og A med oppussing av leiligheten men vi må vente til neste helg. Alt bra i Kongsberg. Benedikte kommer hjem fra Chile i dag. Richardo er i Concepcion. Klem fra m & p

vibekevibeke sa...

Hei og hå. Jeg har blitt så inspirert av bloggen deres at jeg har lagd min egen blogg: http://vibekevibeke.blogspot.com/

Jeg har ikke så spennende liv som dere (som nok vil fremgå av den eneste tingen jeg har postet der), men derimot MYE fritid til å oppdatere bloggen min... :)

klem, Vibeke

Anonym sa...

Her i Kbg denne helgen er det kaldt, minus 21 ! Vi gikk på ski i går på Funklia men ikke særlig behaglig ! Men jeg har en tjenestereise til Mexico om et par uker (Yucatan).Lander i Cancun og kjører til Merida. Da blir jeg noe "nærmere" dere og forhåpentligvis har det værmere.
Kos dere videre. Pappa

Anonym sa...

Høres etterhvert ut som en tur for meg dette. Jeg blir jo aldri solbrent :P

Kos dere videre i varmen, her hjemme er det lange underbukser som gjelder og knerten er 'kjøla [hutre]

Anonym sa...

Solfaktor 45 høres lurt ut! Her i Bergen er det snø igjen, og vi var på skitur på Kvamskogen i helgen. Får lyst til å opprette min egen blogg jeg og, men tror jeg skal vente til jeg er ferdig med oppgaven...

Kos dere videre i sol og varme!

Vinterlig hilsen fra Heidi

Anonym sa...

Gratulerer med dagen i forgårs forresten, Pernille!!!! Glemte det nesten men ikke helt! I dag skal jeg spise kake...

Marcus, Pernille og Viola sin blogg