25. februar 2007

Siste dag i Chile

Humoeret er tilbake saa naa kommer vi med en liten oppdatering! Den siste halvannen uka har vi tilbrakt i femte region, dvs midtre del, av Chile. 14. februar dro vi nedover fra La Serena for aa tilbringe noen dager i Valparaiso. Vi faar desverre ikke lagt inn noen bilder derifra naa pga minnebrikketrobbelet, men dere kan se noen bilder i denne lenken:
Valparaiso

Det er en veldig fin kystby hvor det passer bra aa bare vandre rundt paa de ulike "hoeydene" i byen og kikke paa det mange kaller den anarkistisk byggestilen, toeffe grafittier og den fine utsikten. Kan nesten minne om en litt mer kaotisk og fattig variant av San Fransisco. Planen var aa feire Pernilles bursdag med god middag og bra roedvin med fin utsikt men viste seg at Marcus fikk en matforgiftning saa feiring ble tilbragt paa hotellrommet:( Men de siste dagene, etter at Marcus kom seg paa beina igjen, fikk vi sett mer av byen;)

Mandagen 19. saa dro vi videre til El Quisco, hvor Pernilles tidligere vertsmor bor. Tilbragte dagene med store lunsjer (masse masse saftige vannmeloner!), diskusjoner / historier om Chile, guidet tur av gitarspiller Carlos som ikke visste helt hvor stedene befant seg og strandtur (uten aa bli solbrente!). Itillegg ble vi hver morgen moett av 4 kosete og bjeffende hunder!

En av de turistattraksjonene som Carlos faktisk fant:


Fotosesjon med hundekaos; 1. rad: Pernille, Viola, Mary; 2. rad Palomita, Mussie, Minnie paa vei ut av bildet:


Fredag dro vi til Santiago og bor hos Yoly, venninene av Pernille. I ren chilenskstil saa fikk vi noen meget rause porsjoner med grillmat, kjoett, fisk og hva de skulle vaere!



Litt sightseeing har det ogsaa blitt her i Santiago. Utsikt fra San Cristobal:





Imorgen drar vi til Mendoza i Argentina, og vi krysser Andesfjellene med minibuss:)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Dette høres koselig ut. Viola ser frisk ut, og hun ville diskutere politikk. Lever noen av hundene hun hadde da du bodde der, Pernille?
Sol og sommer, her sner det framdeles. Jeg er misunnelig. Men vi har det bra og det høres det ut som om dere også har.
God tur til Mendoza. Der er det vel mye god vin? Klem

jonole sa...

Hallo! Tilbake fra Island i dag -- og jobb i morra. Takk for postkort forresten!

Tenkte jeg skulle spørre hvordan det gikk med kameraet (siden de tidligere bildene var så fine) også leste jeg at det var feil på minnebrikken... ups... det var ergelig.

Får ønske Pernille gratulerer med dagen og god bedring (igjen) til el Marcus.

Mendoza er en fotballspiller i en episode av the Simpsons forresten. Interessant opplysning.

God tur videre!

Unknown sa...

Hva spiser du om dagen, Marcus?

Unknown sa...

Må ligge unna den sør-amerikanske maten marcus. Kjøp deg en loff og en banan isteden. Lykke til videre!

vibekevibeke sa...

Jeg prøvde å finne en link så dere kunne høre på "Vals i Valparaiso" i Valparaiso, men det ser ikke ut til å være så mange som legger ut Evert Taube på internett.

God tur videre, uansett! Her går det i fruktsalat og Buffy.

Marcus sa...

Skylder paa daarlig stekt / behandlet fisk/kjoett, men er nok juicene jeg drikker som gir meg problemene... Men kan ikke slutte aa drikke bra juicer, fersk bringebaer juicer! Nam nam og en nam til!!!! Og har de ikke bringebaer saa funker appelsiner ogsaa!

Mamma: hvorfor har du aldri laget fersk bringebaer juice til meg! Du vet jeg elsker bringebaer!

Kirsty Cunningham sa...

Hei på dere!

Jeg husket endelig å sjekke ut bloggen! En fin måte å tilbringe litt av fredagsmorgenen på jobben :-)

Hva kan jeg si? Det ser spennende ut! Kos dere masse i Argentina, pibe!

Klem, Kirsty

Anonym sa...

Halla.. Alt står bra til??
Veit a pokker om dere leser dette jeg men, joanna newsom billetter er i boks. Malcolm middleton kommer 25 april eller noe i den duren 140,- så jeg kjøper to til dere jeg, de blir lagt ut i morra.
Her er det ellers svært lite som skjer, litt eksamenslesing, har midtveiseksamen nå i slutten av mars i to fag. Også er det jo litt jobbing på denne hersens puben da.

Lykke til videre og kos dere masse. Hils Pedro!

Anonym sa...

Det var forresten Espen, men det skjønte dere vel..

Marcus, Pernille og Viola sin blogg